Dag 4 & 5 – Edinburgh

En zoals ik beloofd heb zijn hier de laatste twee dagen in Edinburgh.

Zoals je ziet hadden we ’t prima getroffen met de locatie van ons appartement!

Zaterdag regende het bijna de hele dag. Maar niets liet ons tegenhouden. Daarom liepen we ’s ochtends de Royal Mile af en bezochten Edinburgh Castle. Mocht je ooit naar Edinburgh gaan; ga daar écht heen. Geweldig mooi uitzicht over Edinburgh en je moet het kasteel gewoon gezien hebben.

Na Edinburgh Castle brachten we een bezoekje aan Camera Obscura. Heel grappig museum met allerlei verschillende vormen van gezichtsbedrog. Maar ook bijvoorbeeld hologrammen en een echte camera obscura. Door deze camera kun je heel Edinburgh bekijken, heel grappig

Het bleef maar regenen, dus het werd een museu-dagje. ’s Middags zijn we naar het National Museum of Schotland geweest. Heel erg leuk, want er waren ook veel art & design exposities. En weet je wie daar ook stond?

Dolly! Het wereldberoemde gekloonde schaap.

’s Middags hebben we een heerlijk kopje koffie met shortbread gegeten. Shortbread is echt één van de beste dingen uit ’t Verenigd Koninkrijk.

’s Avonds hebben we in the White Hart Inn gegeten. Één van de oudste pubs van Edinburgh. En ook prima eten!

Zondag. Het weer was gelukkig een stuk beter, dus we besloten Arthur’s Seat te beklimmen. Ook een aanrader! Even een klimmetje, maar eenmaal boven is het heerlijk en heb je een geweldig uitzicht.

Tja… Het had nogal geregend.

’s Middags pakten we de trein en gingen naar North Berwick. Binnen 30 minuten stonden we op het strand en hebben even lekker uitgewaaid.

Helaas. Toen was ’t reisje alweer afgelopen. Maar het was genieten en we hebben al besloten volgend jaar weer terug te gaan. Dan niet alleen naar Edinburgh, maar een rondreis door Schotland. Nu al zin in!